W naszych obiektach prowadzimy szereg zajęć sportowych. Zajęcia odbywają się w salce warsztatowej w Centrum Kultury i Rekreacji oraz w salce fitness na hali w Czerwonaku.

Sala warsztatowa w Centrum Kultury i Rekreacji

ul. Piłsudskiego 3a, Koziegłowy

Zajęcia płatne w kasie pływalni
Zapisy: telefonicznie 61 415 19 13 lub osobiście

Sala fitness w Czerwonaku

ul. Leśna 6, Czerwonak

Płatność przed wejściem na hali
Zapisy: telefonicznie 61 646 01 49 lub e-mailowo

Rodzaje prowadzonych zajęć

Joga

Najstarsza znana forma ćwiczeń fizycznych zajmująca się ciałem człowieka, jego umysłem i tym co łączy umysł z ciałem, czyli oddychaniem. Ćwiczenia Jogi uruchamiając całe ciało, rozszerzają granice naszej świadomości. Będąc skoncentrowanym układamy ciało w określonej pozycji i trwamy w niej przez jakiś czas. Praktyka Jogi przyczynia się do zwiększenia elastyczności ciała, siły i wewnętrznej równowagi, eliminuje stres, wpływa bardzo korzystnie na prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

ABT

To zestaw ćwiczeń pozwalających wyrzeźbić dolne partie ciała. Zajęcia tego typu są jedną z form aerobiku i należą do grupy „MUSCLE” – czyli ćwiczeń, które mają na celu poprawę siły mięśniowej, elastyczności i kształtu mięśni.Oczywiście oprócz kształtowania mięśni ABT wpływa również na spalanie tkanki tłuszczowej. ABT są zajęciami o średniej intensywności, które polegają przede wszystkim na wielokrotnym powtarzaniu ćwiczeń. Dzięki temu pozwalają osiągnąć dobre wyniki
i zapewnić płaski brzuch, jędrne pośladki oraz smukłe uda. Wykonywane ćwiczenia wzmacniają również miejsca, w których pojawia się cellulit. W trakcie zajęć często wykorzystuje się różne przybory, jak na przykład ciężarki, gumy czy piłki. Ćwiczenia odbywają się w rytm muzyki. Przy tego typu treningu bardzo istotne jest zwrócenie uwagi na poprawność i technikę wykonywanych ćwiczeń oraz na zachowanie właściwej pozycji. Zajęcia nie mają choreografii.
Zajęcia ABT są spokojne i statyczne, więc polecane są dla osób, które dopiero rozpoczynają program treningów lub dla tych, którzy chcą skupić się na wyrzeźbieniu dolnych partii ciała. Ze względu na umiarkowaną intensywność ćwiczeń, zajęcia polecane są osobom w każdym wieku i nie wymagają specjalnego przygotowania. Trening nie obciąża kręgosłupa ani stawów.

Step

Dynamiczne zajęcia prowadzone przy wykorzystaniu stepów – zarówno w części pierwszej o charakterze rozgrzewki jak i podczas wzmacniania poszczególnych partii mięśniowych. Podczas ćwiczeń wykorzystywane są podstawowe kroki, które połączone w krótki, nieskomplikowany układ dają możliwość podniesienia tętna uczestnikom ćwiczeń oraz rozluźniają między ćwiczeniami kształtującymi sylwetkę.Trening ma charakter ogólnorozwojowy a jednocześnie poprzez utrzymanie pracy cardio przez cały czas trwania zajęć wpływa korzystnie na spalanie tkani tłuszczowej oraz wzmacnia układ oddechowy. Wykorzystywanie podczas zajęć różnorodnych przyborów (ciężarki, gumy, obciążniki) podnosi efektywność a jednocześnie sprawia, że zajęcia są urozmaicone, ciekawe oraz dają satysfakcję.

Zdrowy kręgosłup

Troska o zdrowy i mocny kręgosłup powinna być dla Ciebie być priorytetem! Tylko regularne, systematyczne ćwiczenia skutecznie zniwelują dolegliwości oraz uchronią Twój kręgosłup przed degeneracją, która następuje poprzez siedzący lub stojący tryb pracy, zgarbioną sylwetkę, asymetryczne przeciążenie ciała (noszenie torby zawsze na tym samym ramieniu) a przede wszystkim wszechobecny stres.
Zajęcia mają charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny w zakresie bólu pleców i skrzywień kręgosłupa. Sesje oparte są na ćwiczeniach rozluźniających, mobilizacyjnych, wzmacniających, koordynacyjnych i równoważnych (na bazie pilatesa i jogi). Odciążają kręgi wzmacniając głębokie partie mięśniowe pleców oraz likwidują przykurcze mięśni wydłużając i rozluźniając napięcia.
Systematycznie wykonywane uczą prawidłowej postawy ciała, a więc smuklejszej sylwetki i gracji ruchu. Dzięki dodatkowemu zastosowaniu technik relaksacyjnych oraz ćwiczeń oddechowych nauczysz się słuchać, rozumieć i szanować swoje ciało a także ukoisz zabiegany umysł.

Pilates

System ćwiczeń fizycznych wymyślony na początku XX wieku przez Niemca Josefa Pilatesa, którego celem miało być rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Według założeń Pilatesa, metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.

Stretching

Zajęcia, podczas których rozciąga się całe ciało, rozluźnia i uelastycznia wszystkie mięśnie, a także zwiększa ruchomość stawów. Ćwiczenia redukują spięcia i sztywność w stawach oraz efekty codziennego stresu. To także doskonały relaks dla ciała i umysłu.